fbpx
.
Vyberte stránku

Právě jsem viděla diskusi o rovnosti mužů a žen. PFFF. Tak jsem se zase rozčílila…

 

Podívejte, situace ve společnosti není ideální a ještě bude nějakou dobu trvat, než se to vyřeší (ano, samozřejmě si uvědomuji, že ve srovnání s minulostí a možnostmi žen ve zbytku světa se máme pohádkově). A také, že je to složité – když mám 4 děti, byla jsem 14! let na mateřské. Takže ve 38 letech jsem prakticky byla absolutní začátečník. Muži v době, kdy je žena na mateřské můžou budovat kariéru, firmu… pokud na to mají. Takže ve 40 stojí na naprosto odlišných pozicích.

 

Převezměme zodpovědnost

 

Mou životní filosofií je převzetí zodpovědnosti za to, co je děje. A převzetím zodpovědnosti nemyslím sepisování peticí či organizování setkání. Ale nastavení mého světa (tedy toho, co můžu ovlivnit) tak, jak JÁ považuji za vhodné.

 

Podnikání žen je nejefektivnější způsob, jak do světa přinést změnu.

 

Podnikání je cesta

 

Když podnikáte, rozhodujete. O sobě, svých dodavatelích, svých zaměstnancích, svých obalech, svém marketingu, svých penězích. Čím jste ve svém podnikání úspěšnější, tím silnější je vaše rozhodovací pozice. A teď prosím pozor! Nikdo vás nenutí přizpůsobovat se trhu, hledat nejlevnější variantu, nakupovat a prodávat odpad z Číny (ano, ne všechno z Číny je odpad).

Můžete si opravdu postavit svou firmu tak, jak chcete. Svobodně. Měnit svět.

 

Marketing vám pomůže

 

Jenže, aby váš hlas a vaše práce měly nějaký dopad, musíte být úspěšné. Uživit svou rodinu. Vydělat. Aby to fungovalo, potřebujete najít způsob, jak se prezentovat způsobem, který dokáže najít přesně takové lidi, kteří budou souhlasit s vaší filosofií a budou vás chtít podpořit. Existuje mnoho marketingových strategií, většina se dotýká jen jednoho tématu, chybí tomu systém a zaměření se na malé firmy, které chtějí mít velký vliv.

 

Co přesně vám škodí

 

Typická výchova – takové to “nebýt vidět, nebýt slyšet, nemluvit o sobě, nevytahovat se, nepovyšovat se, nemachrovat, nekřičet, nevztekat se, podělit se, podřídit se, sedět v koutě…”.

Strach z publicity – kdo z vás se nebojí říct veřejně svůj názor? Projevit se? Stát si za svým? Natočit dvou minutové video na Facebook, kde promluvíte o své práci? Rebelie u žen v našich končinách se obvykle projevuje tak, že si daná dáma obarví vlasy na červenou či modrou.

Absence zdravých hranic – také se snažíte každému vyhovět, myslíte primárně na všechny okolo?

 

Pokud chceme měnit svět, musíme být vidět! Když se o nás a naší práci nikdo nedozví, je úplně jedno, jak moc je důležitá, skvělá, kvalitní, hodnotná… Prostě se přestaňte schovávat!

 

A prakticky?

 

Podívejte, já vás naprosto chápu. Jsme na stejné lodi. Ale – já to prolomím. Přidejte se. Pište vlastní články (lajkování a přeposílání cizích citací je pěkně impotentní způsob projevení se). Nechte si udělat profi fotky (já na to jdu začátkem prosince). Natočte FB live – z toho mám šílený strach, stydím se, odkládám asi dva roky. Ale udělám to. Protože mám jasný cíl, který pro mě má smysl. Chci být viděna a slyšena!

 

Pojďme se spojit a podpořit!

 

Zakládám na FB soukromou skupinu pro ženy, které chtějí mít vliv na chod společnosti. Ať už jako podnikatelky, zaměstnanci neziskovek, matky, nebo prostě lidi, kterým se něco nelíbí ve městě, kde žijí. Co mě k tomu vede? Jednak momentální velmi silná inspirace – ráno jsem se probudila a věděla, že to prostě MUSÍM udělat. Já jsem markeťačka. Marketing je o tom, být viděna těmi, u kterých to dává smysl. A přesně to potřebují ženy, které se chtějí nějak prosadit. Naučme se využívat marketing pro naplnění svých vizí. 

Jasně, idea ještě není úplně dotažená a konkrétní, ale je v ní síla. Pokud se chcete přidat, napište mi svůj e-mail.

14 PRAKTICKÝCH ÚKOLŮ

 

Splněním i jediného z nich zlepšíte své podnikání. 

Tím myslím více peněz a více radosti. 

 

Slibuju. JanaS

You have Successfully Subscribed!