#0012 Ultimátní návod na psaní článků do blogu

autor: | 8. 1. 2019 | Online marketing

Kdykoli jsem klientkám řekla, že pokud chtějí dosáhnout výraznějších výsledků v marketingu, měly by psát a publikovat článek každý týden, přišla pro mne vcelku nečekaná reakce. Zbledly, zadržely dech, zamžikaly očima a začaly smlouvat, jestli by to nestačilo jednou měsíčně. Jako cože? Nějakou dobu mi nedocházelo, v čem je přesně problém. 

 

Marketingovou brzdou je vzdělání!

 

Tedy konkrétně pobyt na vysoké, kde byly naučeny, že byť je myšlenka jedna jediná, musí se natáhnout na xy stránek. A že by do onoho dílka měly nacpat všechno, co se jim podaří k danému tématu najít. Když jsem se začala ptát, jak dlouho jim napsání článků trvá, odpovědí mi bylo šílených 8-12 hodin. Bože!

Před mnoha lety jsem se živila psaním článků pro weby se zdravotní tematikou. Placená jsem byla za článek. Takže pokud jsem ho stihla za hodinu, měla jsem véééélmi slušně placenou práci. Dvě hodinky znamenaly slabší průměr. Za tři už to nemělo smysl dělat.

 

14 tipů na efektivní, rychlé a smysluplné napsání článku

 

1) Články pište krátké, tak na jednu stránku. Vezměte jednu myšlenku a tu rozviňte. Ať to má smysl a říz. Představte si ženu jedoucí narvanou tramvají. Pokud otevře dlouhý článek, povzdychne a ani se to nepokusí přečíst. Schválně si zkuste napsat článek dlouhý a o týden později krátký. Na co budou lidé lépe reagovat.

 

2) Pište krátké a jednoduché věty. Lidem se to bude lépe číst a vy nebudete muset dumat nad správným rozmístěním čárek.

 

3) Mezi odstavci dělejte větší mezery. Opět se to bude lépe číst a zároveň článek bude vypadat delší.

 

4) V jednoduchosti je síla. Pro běžné články do blogu si vybírejte jednoduchá a snadno srozumitelná témata. Dříve jsem se snažila psát „hodnotné“ návody, o kterých jsem si myslela, že budou užitečná a opravdu pomůžou. Jejich zpracování mi trvalo půl dne a pokud je někdo četl, tak ne moje cílovka (ženy, které si mě objednají na web nebo marketing), ale lidi, kteří si podobné věci řeší sami. Pokud máte nutkání zpracovat něco opravdu do hloubky a pečlivě, vyčleňte si na to čas a téma zpracujte jako e-book.

 

5) Nepoužívejte odborné termíny. Cílem článku není zamachrovat, kolik že toho umíte. Ale předat informace způsobem, který bude pro vaši cílovku srozumitelný (fyzioterapeutky!).

 

6) Publikujte pravidelně! Naučíte lidi, aby se na vaše články těšili a v konkrétní dobu budou sami přicházet na stránky, protože ví, že každé úterý ráno je tam čeká něco zajímavého.

 

7) Pište v době, kdy vám to myslí. Pracovat 8 hodin pro klienty, potom lítat kolem rodiny a potom se snažit vyplodit cokoli smysluplného, je nesmysl. Já teď píšu články ráno od 7 (vypravím děti) do 8 (probouzí se muž). Jde to skvěle! Dříve jsem tuto hodnotnou část dne obětovala domácnosti.

 

8) Průběžně si zapisujte nápady na články. Kde je vzít? Kdykoli s někým mluvíte, něco čtete, koukáte se na televizi, jste na sockách.

 

9) Článek pište rovnou na web a na kontrolu ve Wordu si ho překopírujte, překlepy opravte ručně na webu. Dříve jsem psala ve Wordu a teprve potom kopírovala, ale pravidelně mi to rozhodilo formátování.

 

10) Pokud máte ke psaní bytostný odpor, najděte si jiný formát pro komunikaci své práce a myšlenek. Video, fotky, obrazy, podcast… já píšu, protože je to pro mne jednoduché.

 

11) Celý úkon si zprocesujte. Abyste věděli přesně krok za krokem, co a v jakém pořadí dělat. Takže: napsat článek ve WordPressu, kontrola ve Wordu, na Pixabay najít fotku (vezměte nějakou z prvních tří řádek), publikovat na webu, sdílet na socky, napsat krátký úvodní e-mail v Ecomail a rozeslat databázi kontaktů. Po pár hodinách si udělat čas a odpovědět na VŠECHNY reakce. Maily, komentáře, sdílení.

 

12) Jestli si nejste jisté svým literárním talentem nebo gramatikou, nenajímejte si copywritera ani korektora, to by vás zruinovalo. Ale – najděte si opravdu profíka (ne ženu, která slušně píše a na mateřské si přivydělává kontrolou textů), a objednejte si konzultaci. Ideálně jak u copywriterky (stylistika, zacílení), tak u korektorky (gramatika, také stylistika, ale z jiného úhlu). Ať s vámi vaše texty projde, upozorní na opakující se chyby, navrhne vylepšení. Toto si nechte písemně zpracovat, ať se k připomínkám můžete stále vracet. Každý člověk dělá stále dokola tytéž chyby. Takovou službu nabízí copywriterky v našem katalogu.

 

13) Články pište doma u svého psacího stolu. Nepište s počítačem na klíně, na zahradě, ve vlaku (tam si můžete článek namluvit do telefonu).

 

Tak. Hotovo. Začala jsem psát 7.10, teď je 7.48. Článek je hotový, jdu publikovat. Další navazující úkony mi zabraly 8 minut. A co myslíte, dá se? Má pro vás článek nějakou hodnotu?

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv