Chcete si vydělávat prodejem digitálních produktů? Chytrý! Určitě to doporučuji. Neznám snazší způsob, jak si vydělávat peníze.
Já sama jsem markeťačka, specializuji se na online marketing a podnikání žen. Moje příjmy jsou více než slušné. Skládají se z marketingových konzultací, prodeje digitálních produktů a prodejů členství katalogu pro podnikatelky ve službách.
To mi umožňuje porovnat mou strategii (která vydělává) se strategiemi a postupy klientek, které se v tom více méně neúspěšně plácají. Až na výjimky. A sepsat pro vás tento seznam.
- Zapomeňte na kecy o pasivním příjmu. Prodej digitálních produktů je normální podnikání, musíte pracovat, starat se o to, vzdělávat se, investovat. Kouzlo spočívá v tom, že na velmi slušné příjmy se můžete dostat s relativně malými náklady a hodně rychle.
- Definujte si cílovku. Nebojte se být opravdu hodně specifičtí. Je lepší ovládnout jeden úzký segment trhu než se pokoušet prorazit mezi mohutnou konkurencí.
- Vytvořte si silný osobní brand, který vás odliší od konkurence.
- Zjistěte, jaké problémy řeší vaše cílovka, zaměřte se na ty nejvíce frekventované a kde se nejvíce chytáte za hlavu. Takové to: „Ježíši, jak je možný, že…“
- Vybudujte komunitu. Jinak nebudete mít komu prodávat. Ano, magnet na kontakty. S komunitou komunikujte, jinak si vás nezapamatují a vy jim neprodáte. Ano, maily, FB skupina, články, pravidelná videa… něco z toho, ne všechno.
- Vytvořte placený malý digitální produkt. Nic náročného. Vycházejte z nejvíce frekventovaných problémů.
- Začněte prodávat své komunitě. Obvyklý konverzní poměr je 2-5 procent. Z toho si spočítejte, jak velkou komunitu potřebujete získat.
- Až prodáte minimálně 50 produktů, začněte řešit automatizaci prodeje. Do té doby tím jenom ztrácíte čas.
- Když už úspěšně prodáváte svůj malý a nenáročný digitální produkt, zamyslete se nad celkovou strategií. V této fázi je čas na konzultaci se mnou.
- Opravte chyby.
- Vytvořte svůj větší digitální produkt.
- Celou dobu poznávejte svou cílovku, komunikujte s ní. Produkty tvořte na základě jejích skutečných potřeb, ne na základě vašich domněnek. Nejhorší variantou je „napíšu všechno, co o tom vím a oni si ty informace budou nadšeně kupovat“.
A na závěr si dovolím myšlenku, která by se měla tesat do kamene. Originálního autora neznám, já jím nejsem.
Prodávejte řešení, ne informace.