Jak rozpoznat a odstranit mentální bloky

autor: | 6. 6. 2017 | Online marketing, Podnikání žen

V minulém článku jsem psala o projevech nízké sebehodnoty na výši příjmu. Dnes se podíváme na to, jak identifikovat své vlastní největší bloky a jak s nimi pracovat.

 

Úspěšná maminkatelka

 

Delší dobu sleduji práci Dominiky Špačkové, která se zabývá podporou podnikajících maminek. Základ její práce je mířen na ženy na mateřské, ale já si jsem naprosto jistá, že totéž platí i pro matky starších dětí (když je dětí více, něco mimořádného se stane klidně i několikrát do týdne). Její definice úspěšné maminkatelky je

  1. vyplácí si měsíčně 50 000 Kč
  2. při 12 – 20 odpracovaných hodinách týdně
  3. má ročně 2 měsíce dovolené, při kterých si vyplácí plat

Mě to tedy nadchlo. To chci. A já když jsem nadšená, tak okamžitě sdílím :) Nějak jsem si myslela, že i mé známé začínající podnikatelky budou nadšené a společně budeme hledat cestu, jak se takového cíle dobrat. Ale ejhle! Úplně každá mi okamžitě vyložila několik důvodů, proč právě ona tohoto cíle nemůže v žádném případě dosáhnout.

 

Jak rozpoznat své mentální bloky?

 

Vezměte si papír a na něj napište cíl viz. výše. Potom se chvilku zamyslete a sepište si, proč to nejde. Nemusíte tím trávit dny, ty největší bloky se vynoří okamžitě. Zaškrtněte si ten Opravdický (tedy takový, o kterém sama věříte, že je nejvýznamnější a nejde vyřešit).  A na tom začněte pracovat. Je to v hlavě. Opravdu. Zkuste to přijmout a najít cestu, jak se s tím poprat. I když víte, že „je to v hlavě“, poprat se s tím musíte stejně jako ve skutečnosti.

Zřídka se může stát, že je problém opravdu reálný. To je v případech, kdy máte službu nebo produkt, který je buď nekvalitní nebo o to prostě nikdo nestojí (i když je možné, že by lidé měli zájem, ale prostě se špatně prezentujete a tak o vaší práci ani nikdo pořádně neví – toto je také odstranitelné, odpovědí je marketing).

 

Jak odstranit mentální bloky?

 

Jakmile si připustíte, že je problém u vás a nikoli ve světě, máte prakticky vyhráno. Zde je řešení

a) mentální práce – určitě se dobře znáte a víte, jak pracovat se svou myslí, abyste z ní odstranily toxický odpad. Je úplně jedno, jakou zvolíte metodu, hlavně když to funguje. Pro začátek doporučuji silnější zákrok s cizí pomocí a potom najít metodu pro vás funkční a dostupnou, kterou budete moct aplikovat denně a nebudete za pomoc platit. Můžete sáhnout po modlitbách, rituálech, magii, kineziologii, systemických konstelacích… Opravdu je to jedno. Jde o to nenechat svou mysl ruinovat váš život. Já osobně používám Ho´oponopono. Je to měkká pozitivní technika, kterou se opravdu nedá nic zkazit.

U mentálních technik jde hlavně o odstranění strachu a nefunkčních vzorců. Ale samo o sobě to nic nezmění. Veškerá práce s myslí je o odstranění bariéry a potom musíte vykročit!!! Proto většina duchovně pracujících nemá reálné zlepšení kvality života. Věnují spoustu energie na odstranění bariéry, ale potom zůstanou na místě s vírou, že na problému už zapracovali.

b) reálná práce – tak a jsme opět u marketingu. Vycházím z předpokladu, že vaše služba nebo produkt jsou dobré, ale nedostává se vám dostatečného ohodnocení. Marketing je úžasný. Osobně marketing vnímám jako most mezi světem mentálním a realitou. Jak konkrétně to funguje? Zbavíte se strachu (viz výše) a začnete dělat změny. Měníte energii, slova, barvy, klienty… svůj cíl a přístup k problémům. Cenu. To vše se materializuje nejdříve na webu a potom v realitě.

 

Příklad z reality

 

  1. odstraníte svůj mentální blok
  2. zvýšíte svůj pocit sebehodnoty
  3. upravíte web, texty přepíšete na údernější, fotky profesionálnější, upravíte svou marketingovou strategii (nebo ji vůbec poprvé vytvoříte), jasně sdělíte, co děláte a jaký to má přínos
  4. na webu změníte cenu
  5. změnu oznámíte na sociálních sítích a všude, kde se prezentujete (ještě pořád nejsme v realitě, není se čeho bát)
  6. přijde zákazník a zaplatí vyšší cenu

 

Příliš jednoduché?

 

Na jednu stranu opravdu ano. Na druhou – mentální práce vyžaduje vytrvalost, úprava marketingu a webu odbornost. Ale stojí to za to.

JanaS.

JanaS.

Jsem online markeťačka, byznys mentorka a zakladatelka skupin pro podnikatelky ve službách FB (2018) a LI (2022).

Archiv